Для вас, діти!

Пам’ятки учням з розвитку зв’язного мовлення
Робота над твором

1. Вибери тему.

2. Визнач його основну думку.

3. Добери і систематизуй матеріал.

4. Склади план.

5. Запиши твір на чернетці.

6. Доопрацюй і відреагуй його.

7. Запиши в зошит.


Робота над переказом

1. Прочитай (послухай) текст повністю.

2. Розділи на частини (абзаци).

3. Склади план у вигляді заголовків до абзаців (частин).

4. Перекажи зміст кожної частини тексту за абзацами.

5. Запиши коротку зміст тексту за планом.

6. Пиши уважно, красиво; кожну частину починай з абзацу.

7. Перевір написане.

   Як взяти інтерв’ю

1. Дізнайся більше про людину, з якою розмовлятимеш.

2. Продумай такі запитання, відповіді на які було б цікаво почути іншим.

3. Став лише тактовні питання.

4. Поводь себе ввічливо, коректно.

   
    Оформлення листа

1. Пишіть на якісному папері, чорнилом.

2. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа.

3. Вживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої букви.

4. Дотримуйтеся композиції листа (початку, основної частини, кінцівки).

5. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю.

6. Ставте розбірливий підпис, число.

7. Не залишайте листів без відповіді.

      

    Як працювати над заміткою

1. Вибери тему, яка буде цікава усім.

2. Склади план розповіді.

3. Розповідай лише про головне.

4. Пиши грамотно, дотримуйся абзаців.

 
   Робота над оповіданням

1. Уважно прочитай в щоденнику завдання додому.

2. Голосно прочитай все оповідання. Звертай увагу на правильну вимову слів. Розбери незрозумілі слова, вирази. Знижуй голос в кінці речення. Роби паузи.

3. Що (чи хто) сподобалось?

4. Уважно прочитай ще раз і подумай, що хотів сказати автор. Прагни засвоїти його зміст. Про що (чи про кого) у ньому розповідається?

5. Відшукай відповіді на питання.

6. Вибери образні слова, описи.

7. Склади план.

8. Перекажи оповідання за планом. Обдумай заздалегідь, як ти викладеш головні частини. Чим закінчиш розповідь? Які виводи зробиш по прочитаному?


9. Подумай, яка думка в оповіданні головна?

10. Що нового ти взнав з оповідання?

11. Які думки і відчуття викликало у тебе оповідання?

12. Підготуй продовження.

    Робота над віршем

1. Як називається вірш? Хто його автор?

2. Прочитай вірш. Про що він?


3. Які відчуття автора виражені в нім? Якими словами авторові удалося виразити свої відчуття? Які з них тобі особливо подобаються?

4. Підготуй відповіді на питання.

5. Відшукай образні вирази.

6. Які картини можна намалювати до цього вірша? Придумай малюнок.

7. Визнач слова з логічним наголосом, розстав інтонаційні, смислові паузи, наголоси.

8. Приготуйся передати виразним читанням авторські відчуття. Повправляйся у виразному читанні.

   Як скласти загадку

1. Вибери предмет (наприклад: сонце).

2. До чого подібний? ( жовте яблуко, золота тарілка).

3. Знайди інший предмет, пов’язаний з першим (розташування – чисте синє небо).

4. До чого подібний другий предмет? (синє море, океан широкий).

5. Уособлюємо перший предмет (купається, плаває).

6. Із дібраних слів складаємо загадку.
Золота тарілка в синьому морі купається. 

Немає коментарів:

Дописати коментар